Ingenieursbureau Roos+Bijl

Ingenieursbureau Roos+Bijl
Ingenieursbureau Roos+Bijl hoofdkantoor te Rhoon

dinsdag 8 maart 2016

Roos+Bijl betrokken bij make-over verkeersknooppunt Hoevelaken.

Het verkeerspunt Hoevelaken krijgt een make-over. Het klaverblad bij knooppunt Hoevelaken, waarmee de snelwegen A1 en A28 nu nog met elkaar worden verbonden, verdwijnt. De vier grote lussen worden vervangen door fly-overs. De doorstroming van het verkeer wordt door de make-over van het verkeersknooppunt aanzienlijk verbeterd. Het verkeer loopt vrijwel dagelijks vast op het bekende knooppunt, waardoor lange files ontstaan.

In opdracht van Combinatie A1 A28 draagt ingenieursbureau Roos+Bijl zorg voor de algehele coördinatie kabels en leidingen van derden. De voorbereidende werkzaamheden zijn al gestart. In het voortraject worden de raakvlakken voor het verleggen van de kabels en leidingen geïnventariseerd en kabel- en leidingbeheerders aangeschreven om op verzoek van Rijkswaterstaat te gaan verleggen.

In 2019 starten de fysieke werkzaamheden buiten. Naar verwachting is het knooppunt tussen 2022 en 2024 gereed. Voor die tijd worden de snelwegen in beide richtingen verbreed. De eerste kabels en leidingen worden begin 2018 al verlegd.


Klaverblad Hoevelaken
Het knooppunt bij Hoevelaken is een van de oudste klaverbladen in het Nederlandse wegennet. In 1951 werd het aangelegd als een rotonde maar door de toenemende verkeersdrukte tussen 1966 en 1971 omgebouwd tot een klaverblad.















Bron beeld: Combinatie A1 | 28



Geen opmerkingen:

Een reactie posten